Глава РЖД Володимир Якунін заявив днями про те, що компанія планує ліквідувати плацкартні вагони як застаріле явище.

За твердженням Якуніна плацкартні вагони являють собою неймовірний анахронізм, що потребує якнайшвидшого викорінення. Не сумніваюся, що компанія-монополіст здійснить задумане найближчим часом.

Що стосується термінів реалізації проекту за скасування плацкартних вагонів, Володимир Якунін не обіцяє швидкого вирішення питання. Однак, заміна старих вагонів, в залежності від того, наскільки успішно вдасться РЖД знизити витрати і закупити нові вагони, може зайняти більше 2-х років.

Прес-секретар Володимира Якуніна більш точніше висловився про терміни заміни плацкартних вагонів. Враховуючи, що близько 80% пасажирських перевезень РЖД — це як раз-таки плацкартні вагони, доведеться замінити близько 16000 таких вагонів.

При цьому, Тверський вагонобудівний завод, у якого і планується закуповувати нові сучасні вагони, випускає всього 1300 вагонів у рік. Подальший розрахунок зробити нескладно.

Гідною альтернативою плацкарту, швидше за все, стануть двоповерхові потяги, які почали курсувати за маршрутом Москва Адлер ще 1 січня цього року.

Двоповерховий потяг дозволяє з комфортом розміститися 830 пасажирам. У нових вагонах багато корисних змін — безкоштовний Wi-Fi, купе для пасажирів з обмеженими можливостями, системи очищення повітря і т. д. При цьому, ціни квитків на двоповерховий потяг цілком порівнянні з ціною звичайного плацкарта в тому ж напрямку.

Незабаром двоповерхові поїзди запустять також за напрямом Сочі Санкт-Петербург.

З приводу цін на ж/д квитки у нових поїздах інформація не уточнюється. Прес-секретар Володимира Якуніна заявив про те, що цінами завідує уряд. Так що, все залежить від нього.

Не віриться, що все буде комфортно і при цьому недорого, це, звичайно, не подорож по Німеччині на потягах з їх невисокими тарифами, але високими швидкостями і настільки ж високим рівнем комфорту.

Якщо все стане зовсім дорого, будемо сподіватися на Добролет, який почне перельоти до травня, якщо все піде, як заплановано. Ось тільки російський лоукостер націлений, в першу чергу, на ринок міжнародних авіаперевезень.

В той час, як з заміною плацкартних вагонів нічого конкретного поки що невідомо, про нове правило РЖД, яка набуде чинності вже 1 грудня 2013 року можна сказати абсолютно точно. Нагадаю, що правила стосуються проїзду на потягах далекого прямування.

З 1 грудня для купівлі ж/д квитка доведеться представляти не тільки паспортні дані, тобто, прізвище, ім’я та по батькові, а також номер і серію паспорта, але ще й дату і місце народження. На самому квитку ці дані відображатися не будуть.

Насправді, країн, в яких для придбання залізничного квитка вимагається документ, що посвідчує особу, не так вже й багато. Росія — в числі тих небагатьох. Ще менше країн, в яких паспорт потрібно показувати на посадку в поїзд.

Читайте також про такому способі подорожі, як туристичні потяги.