Отже, частина проекту «Мармарай» — тунель під протокою Босфор почав свою роботу. Якщо бути точніше, рух поїздів по межконтинентальному тунелю, що з’єднує Європу та Азію, було відкрито 29 жовтня 2013 року.

Загальна протяжність тунелю – 13,6 км, з яких 1,4 км прокладені під протокою Босфор.

Насправді, ідея будівництва залізничного тунелю, який з’єднав дві частини Стамбула – європейську і азіатську, виникла ще в 19 ст.

Автором ідеї став Абдул-Меджід – султан османської імперії. Більш того, було навіть розроблено кілька проектів тунелю. Зрозуміло, що в ті часи, настільки грандіозну роботу було виконати, фактично, неможливо.

Про ідею тунелю під Босфором знову згадали тільки в 21 столітті. Будівництво тунелю почалося вже в 2004 році.

Проект «Мармарай» — це, до речі, далеко не тільки залізничний тунель під Босфором. Він також включає в себе роботи по ремонту 63 км. залізничних шляхів.

Результатом роботи стане залізниця протяжністю 76,3 км., що з’єднує між собою Гебзе і Халкали.

Але найцікавіше – сам тунель під Босфором, звичайно.

Він складається з 11 секцій, встановлених на глибині 60 метрів. Якщо бути точніше – 55 метрів води і ще 4,6 м. грунту. Кожна секція – 130 м. завдовжки.

В’їзд в тунель знаходиться в Європі – в Казлычешме. Виїзд – в Азії – в Айрылыкчешме.

Проїхати з одного континенту на інший на глибині 60 м. можна всього за 1 долар. Це ціна на 2013 рік. До речі, по вихідним проїхатися під Босфором можна абсолютно безкоштовно.

Можливо, вам також буде цікаво подивитися фото Фетхіє (Туреччина).