Онлайн бронювання турів сьогодні стає все популярнішим. Не дивно, що з’являються нові сервіси та можливості. Відгук написано раніше, ніж сталося банкрутство Travelmenu.

Я вирішила скористатися системою Travelmenu, бо ціни там неймовірно привабливі. Чесно кажучи, навіть самі дешеві порівняно з іншими сервісами. Але, бронювати ось так відразу, звичайно, не хотілося. Стала шукати відгуки про Travelmenu.

Треба сказати, що практично немає відгуків. Натрапила на кілька неоднозначних і навіть непотнятных зауважень. І на десяток явно рекламних повідомлень позитивного характеру.

Крім того, в процесі пошуку знайшла статтю про цю систему бронювання. Дізналася, що це виявляється стартап, і в нього вкладені неймовірні суми грошей. Але, нібито, є проблеми з організацією роботи та інша невизначена інформація.

Загалом, на свій страх і ризик вирішила плюнути на всі ці відгуки про travelmenu. Довго не могла вирішити, який курорт в Болгарії вибрати, тому що ціни були цілком непогані. І в місто Поморіє, і в Еленіте і на більш популярні курорти. Знайшла тур о-о-о-дуже привабливою ціною. Забронювала.

Відразу скажу, що мені дуже сподобалося — оплатити тур можна пізніше, власне, час броні не обмежена. Ну або я щось упустила в договорі оферті.

Після того, як тур був заброньований, але ще не оплачений, а проводила всі ці маніпуляції я в святкові дні, почалися перші проблеми.

Справа в тому, що в процесі пошуку та бронювання туру ніде не виявилося графи типу «+віза» або щось в цьому дусі. А робити візу самостійно я зовсім не збиралася, розраховувала на турагентство. Тому я не стала відкладати в довгий ящик і тут же подзвонила менеджеру, щоб уточнити візове питання. Ось тут то і з’явилися перші неприємності.

Менеджер сказав, що «в даний час вони не приймають заявки у візові країни, якщо тільки я не беру це питання повністю на себе, або у мене вже є віза». Той же менеджер мене потішив тим, що ймовірно у робочі дні це питання може благополучно вирішитися. Чого, на жаль, так і не сталося.

Ціна туру була такою, що я вирішила зробити одноразову візу самостійно.

Знову зателефонувала менеджеру, яка оперативно перерахувала мені вартість з урахуванням паливного збору. Так що, тур став на 40 євро дорожче. Але це зовсім не страшно, бо за паливний збір мені довелося б доплачувати в будь-якому іншому агентстві також.

Оскільки для візи мені потрібно було підтвердження броні авіаквитків і готелю, довелося уточнювати це питання у дівчаток Тravelmenu, які ймовірно від мене вже втомилися. Дівчата пояснили, що мені в такому випадку доведеться оплатити повну вартість туру, після чого вони зможуть надати необхідні документи для візи.

Так що я побігла платити.

Із запропонованих способів оплати:

  • Оплата кредитною карткою на Visa, Mastercard
  • Оплата через платіжні термінали Pay.Travel
  • Оплата за допомогою системи CONTACT
  • Оплата в салонах Зв’язковий
  • Оплата замовлення в терміналі Зв’язковий
  • Оплата банківським переказом по рахунку-фактурі

Я вибрала оплату карткою. І тут мене чекав зовсім вже неприємний сюрприз. Замість 14533 руб. з картки зняли 17300 руб. Пів дня довелося витратити на з’ясування причини такого сюрпризу. Менеджери Travelmenu обіцяли все з’ясувати у відділі оплати і зникли з відповіддю.

Довелося писати в чат підтримки системи оплати. Справа в тому, що платіжки з карти відбуваються через «e.privatbank.ua». З’ясували, що платіж був на вказану суму, яка (з-за того, що український банк) була в гривнях, за курсом 4284 гривень (14533 руб).

Менеджери Travelmenu як і раніше не поспішали з відповіддю, тому мені довелося дзвонити в свій банк. Там мені все пояснили. Виявляється, оскільки банк український, він не брав рублі, так що їх довелося спочатку конвертувати в долари, а потім у гривні — і за кожну конвертацію знімали 5% від суми оплати.

Так що, 2800 канули в лету. Можна, звичайно, сказати, що це моя вина. Вже потім я знайшла на сайті Travelmenu докладний опис способів оплати, де було зазначено «Тревелменю приймає до оплати кредитні карти VISA і Mastercard в євро, доларах або фунтах стерлінгів. Виберіть цей спосіб оплати для зарахування грошей без додаткової комісії.» Так що, моя оплата рублями була великою помилкою.

Але суть в тому, що на етапі оплати ніде ні разу не вискочило докладний угода/повідомлення/інформація про те, що за оплату рублями стягується комісія. Нічого. А адже це необхідно робити ще на етапі бронювання. Я маю на увазі, сповіщати покупця про тонкощі оплати.

Більше того, коли я знову написала менеджерам Travelmenu, бо вони мені так і не відповідали, ось що вони мені відповіли:

«У нас немає такого поняття чек про оплату. Після підтвердження туру у особистому кабінеті буде доступний договір оферти де прописана вартість туру.
Ви можете звернутися в банк і отримати виписку що була зроблена покупка туру, це і буде додатковим підтвердженням вашої оплати.
На даний момент у нас береться додаткова комісія з оплатою по карті, це нововведення з сьогоднішнього дня.»

Помітили останню сходинку про «нововведення». Ось так, ще і додаткову комісію зняли. Ніхто ніде ніколи за пару днів заброньованого туру не сповістив про змінені тарифи і додаткові комісіях, зате її з задоволенням зняли з картки без всяких попереджень.

До вечора прийшло підтвердження броні, що було єдиною радістю співпраці з цією системою.

Підсумки мого відкликання про Тravelmenu:

Шукати і бронювати тури можна, але читайте все — і дуже уважно;

Майте на увазі, що рублевої карткою оплачувати тур — захід видаткове. Розглядайте всі варіанти оплати;

Зараз на Travelmenu немає можливості купити тур в візову країну, що досить дивно. Для мене незрозуміло, чим обгрунтована така проблема і це насторожує, звичайно;

Менеджери відповідають на всі питання. Мені так і не відповіли на питання про «нововведення», просто проігнорували і все.

Очевидно, у сервісу дійсно є якісь проблеми з організацією роботи. На такі висновки наштовхує не тільки проблема з візовими країнами, а й відсутність відгуків про Travelmеnu і відверте небажання відповідати на цілком обґрунтовані питання.

Загалом, купувати тури в Travelmenu можна. Але варто бути при цьому уважніше і обачнішими. Не поспішайте і врахуйте всі моменти купівлі путівки. До речі, система дозволяє забронювати готелі та авіаквитки, думаю в цьому випадку теж варто бути акуратніше.

У подорож я відправлюся ще не скоро і поки не можу знати, чи чекають мене ще якісь сюрпризи. Але, сподіваюся, тепер, коли тур заброньовано, все обійдеться добре і без неприємних ситуацій.

Апдейт: Через кілька днів після оплати туру з’ясувалося, що в написанні прізвища латиницею закралася одна помилка. Прізвище виявилася написана не так, як у закордонному паспорті. Але це, звичайно, лише моя неуважність. І, треба сказати, менеджери Travelmenu протягом дня, відразу після того, як я попросила їх подати заявку на виправлення прізвища в документах на тур, тут же все зробили. І вже ввечері мені прийшли документи для отримання візи, з виправленою прізвищем. Що цікаво, з мене навіть не взяли штраф в розмірі 5 доларів. Саме така сума зазначена в договорі оферти для ситуацій, аналогічних моєї.

Історія з TravelMenu триває. Апдейт від 26 березня. Нагадаю, що з якихось причин в даний час оформити візу за допомогою цього сервісу неможливо. І все б нічого, але при самостійному оформленні візи, у мене виникли труднощі, і знову з-за TravelMenu. У відповідь на моє прохання дівчинки прислали мені підтвердження броні готелю, необхідне для візи. Однак, ця «що називатися» бумажечка без печаток, зрозуміло не підійшла.

І, що дивно, система працює не перший рік. Чому ж дівчаткам-консультантів до сьогоднішнього дня було невідомо, що друк обов’язкова…

Знову довелося телефонувати в TravelMenu, знову просити підтвердження, тому що коли я прийшла в їхній офіс, виявилося, що вони переїжджають, і у них взагалі нічого немає. Мені призначили дату, я відпросилася з роботи, пішла за «папірцем з печаткою», прийшла — а ніхто нічого не знає. Усі вперше чують про мене, про мого прохання і взагалі про тієї самої папірці. І знову дзвінки, знову випрошування і витребування підтвердження і нарешті я його отримала, ціною неймовірного кількості нервів і часу.

І знову апдейт. Від 5 квітня. Тисячу разів вже пошкодувала, що взагалі зв’язалася з цієї «шарашкіна контора». Десь вище в тексті є у мене фраза про те, що купувати в тревелменю можна, але слід бути уважніше. Так ось, друзі! Ні — travelmenu просто не варто того, щоб взагалі з ними зв’язуватися. Зрозуміло, що хочеться забронювати все, не виходячи з дому. Але вже краще звернутися безпосередньо до туроператора, чи все ж таки змусити себе добігти до якого-небудь офісу. В крайньому випадку знайти альтернативний варіант онлайн бронювання.

Отже, що ж на цей раз. Знадобилося свідчення медичної страховки для отримання візи. Вона входить у той самий тур, який був заброньований в сервісі travelmenu. Подзвонила менеджеру. Виявляється, щоб отримати цей документ, який входить у вже куплений і оплачений турпакет, треба заплатити ще майже 700 рублів. У Travelmenu це називається — «візова підтримка». Ось так ось. Мало того, що візу «тимчасово не роблять», так ще й потрібно платити за вже оплачені документи, щоб надати їх в візовий центр.

Ну як можна так працювати! Ніколи не звертайтеся в Travelmenu, якщо вам дорогі ваші нерви, час і гроші. Це єдиний висновок, який можна зробити в ході співпраці з центром.