Іноземні авіаперевізники скорочують все більше число авіарейсів з Росії, а то і зовсім йдуть з російського авіаринку, як сталося, наприклад Cathay Pacific і Thai Airways.
Зокрема, вже цієї осені авіакомпанія Lufthansa має намір майже наполовину скоротити кількість регулярних рейсів з Росії. В тому числі, закриються перельоти з Самари і Нижнього Новгорода. Як заявляють представники перевізника, поточна економічна ситуація не дозволяє підтримувати існуючі рейси на належному рівні прибутковості.
Аналогічна ситуація складається з дочірнім підрозділом Lufthansa — авіакомпанія Germanwings, яка з одним щоденним рейсом Москва Берлін «переїжджає» в листопаді з Внуково в Домодєдово.
Також скоротили число перельотів британський лоукостер EasyJet, Чеські авіалінії і ізраїльська компанія El Al. Скасовано рейс Москва Відень компанією Niki, те ж сталося з рейсом Коломбо Москва авіакомпанії Srilankan Airlines.
Свою заяву про скорочення перельотів в Будапешт зробила компанія Wizzair. Фінській Finnair також заявив про тимчасове припинення деяких рейсів з регіонів. До березня наступного року скасовано перельоти з Москви американської компанії Delta.
Популярні напрямки з Москви
Куди | Дата вильоту | Дата повернення | Авіакомпанія | Знайти квиток |
Анапа |
17.09.2017 |
04.10.2017 |
|
Знайти від 7 367 |
Адлер |
22.10.2017 |
28.10.2017 |
|
Знайти від 4 039 |
Барселона |
28.07.2017 |
11.08.2017 |
|
Знайти від 7 390 |
Єреван |
10.10.2017 |
17.10.2017 |
|
Знайти від 7 907 |
Кишинів |
11.09.2017 |
12.09.2017 |
|
Знайти від 7 037 |
Санкт-Петербург |
28.11.2017 |
28.11.2017 |
|
Знайти від 2 037 |
Махачкала |
29.10.2017 |
12.11.2017 |
|
Знайти від 5 173 |
Мінеральні Води |
29.09.2017 |
06.10.2017 |
|
Знайти від 4 470 |
Сімферополь |
22.10.2017 |
28.10.2017 |
|
Знайти від 5 083 |
Тбілісі |
28.01.2018 |
04.02.2018 |
|
Знайти від 5 259 |
Загалом, ситуація виглядає гнітюче. Головна причина згортання та скорочення діяльності — неокупаемость і низька прибутковість рейсів з Росії. Вся справа в тому, що більшу частину пасажирів іноземним перевізникам забезпечували туроператори. В результаті зростання євровалюти і долара значно впав попит на пакетні тури, а, відповідно, завантаження рейсів.
Ну і, крім того, аналітики відзначають попит ділової активності. А перельоти бізнес — цілком помітна складова всього авиатрафика.
Що стосується російських авіакомпаній, зрозуміло, вони не могли залишитися осторонь від подій. Економічна ситуація вдарила і по ним теж. Першими відреагували перевізники, які обслуговують далекомагістральні перельоти. Істотно скоротилося число рейсів в Азії і США, наприклад. Але при цьому, не виросли ціни, оскільки залишилися авіакомпанії ведуть боротьбу буквально за кожного пасажира і не в їх інтересах користуватися зараз відсутністю конкуренції і вводити нові тарифи.
Крім того, поступово реалізуються заходи, покликані скоротити витрати авіакомпаній. Це і зниження норм провезення багажу, і введення закусок замість гарячого харчування на рейсах менше 3-х годин, і введення неповоротних тарифів, і спроби провести поправки в закон для вирішення овербукінга. Такі зміни хоча і неприємні для пасажирів, але дозволяють збережуть ціни на адекватному рівні і «триматися на плаву».
А деякі авіакомпанії, незважаючи на кризу, навпаки, розширюють маршрутну мережу і займають спорожнілі ніші. Наприклад, у червні «Трансаеро» відкрила рейс Петербург Пекін.
Так що, при всій удаваній катастрофічності, ситуація не така вже й погана. Є перевізники, які цілком успішно функціонують на російському авіаринку — Fly Dubai і Турецькі авіалінії, наприклад. Є російські авіакомпанії, які готові ризикувати, відкриваючи нові напрямки і готові стримувати ціни на розумному рівні.