Іноземні авіаперевізники скорочують все більше число авіарейсів з Росії, а то і зовсім йдуть з російського авіаринку, як сталося, наприклад Cathay Pacific і Thai Airways.

Зокрема, вже цієї осені авіакомпанія Lufthansa має намір майже наполовину скоротити кількість регулярних рейсів з Росії. В тому числі, закриються перельоти з Самари і Нижнього Новгорода. Як заявляють представники перевізника, поточна економічна ситуація не дозволяє підтримувати існуючі рейси на належному рівні прибутковості.

Аналогічна ситуація складається з дочірнім підрозділом Lufthansa — авіакомпанія Germanwings, яка з одним щоденним рейсом Москва Берлін «переїжджає» в листопаді з Внуково в Домодєдово.

Також скоротили число перельотів британський лоукостер EasyJet, Чеські авіалінії і ізраїльська компанія El Al. Скасовано рейс Москва Відень компанією Niki, те ж сталося з рейсом Коломбо Москва авіакомпанії Srilankan Airlines.

Свою заяву про скорочення перельотів в Будапешт зробила компанія Wizzair. Фінській Finnair також заявив про тимчасове припинення деяких рейсів з регіонів. До березня наступного року скасовано перельоти з Москви американської компанії Delta.

Популярні напрямки з Москви

Куди Дата вильоту Дата повернення Авіакомпанія Знайти квиток

Анапа

17.09.2017

04.10.2017

Знайти від 7 367

Адлер

22.10.2017

28.10.2017

Знайти від 4 039

Барселона

28.07.2017

11.08.2017

Знайти від 7 390

Єреван

10.10.2017

17.10.2017

Знайти від 7 907

Кишинів

11.09.2017

12.09.2017

Знайти від 7 037

Санкт-Петербург

28.11.2017

28.11.2017

Знайти від 2 037

Махачкала

29.10.2017

12.11.2017

Знайти від 5 173

Мінеральні Води

29.09.2017

06.10.2017

Знайти від 4 470

Сімферополь

22.10.2017

28.10.2017

Знайти від 5 083

Тбілісі

28.01.2018

04.02.2018

Знайти від 5 259

Загалом, ситуація виглядає гнітюче. Головна причина згортання та скорочення діяльності — неокупаемость і низька прибутковість рейсів з Росії. Вся справа в тому, що більшу частину пасажирів іноземним перевізникам забезпечували туроператори. В результаті зростання євровалюти і долара значно впав попит на пакетні тури, а, відповідно, завантаження рейсів.

Ну і, крім того, аналітики відзначають попит ділової активності. А перельоти бізнес — цілком помітна складова всього авиатрафика.

Що стосується російських авіакомпаній, зрозуміло, вони не могли залишитися осторонь від подій. Економічна ситуація вдарила і по ним теж. Першими відреагували перевізники, які обслуговують далекомагістральні перельоти. Істотно скоротилося число рейсів в Азії і США, наприклад. Але при цьому, не виросли ціни, оскільки залишилися авіакомпанії ведуть боротьбу буквально за кожного пасажира і не в їх інтересах користуватися зараз відсутністю конкуренції і вводити нові тарифи.

Крім того, поступово реалізуються заходи, покликані скоротити витрати авіакомпаній. Це і зниження норм провезення багажу, і введення закусок замість гарячого харчування на рейсах менше 3-х годин, і введення неповоротних тарифів, і спроби провести поправки в закон для вирішення овербукінга. Такі зміни хоча і неприємні для пасажирів, але дозволяють збережуть ціни на адекватному рівні і «триматися на плаву».

А деякі авіакомпанії, незважаючи на кризу, навпаки, розширюють маршрутну мережу і займають спорожнілі ніші. Наприклад, у червні «Трансаеро» відкрила рейс Петербург Пекін.

Так що, при всій удаваній катастрофічності, ситуація не така вже й погана. Є перевізники, які цілком успішно функціонують на російському авіаринку — Fly Dubai і Турецькі авіалінії, наприклад. Є російські авіакомпанії, які готові ризикувати, відкриваючи нові напрямки і готові стримувати ціни на розумному рівні.